First post !!111!1!!

Woorden in Tungsten

Praktica MTL3 met Lomography X Tungsten film.

Daar is hij dan, mijn eerste stukje. Er zullen er hopelijk nog veel meer gaan volgen, gevuld met wat mij zoal bezighoud over fotografie. Wat me opvalt in mijn eigen foto’s of in andermans foto’s, (foto)boeken die ik lees, tentoonstellingen die ik zie, en meer van dat soort dingen.

Het zullen de dingen zijn die ik eerst schreef voor de website van Lomography.com. Ik was er nogal een veelschrijver, omdat ze een aantrekkelijk beloningssysteem hadden. Per gepubliceerd artikeltje kreeg je een paar kortingspunten – piggies – voor in de winkel. Daar hing een bestedingsstaffel aan, en bij bestellingen vanaf 200 euro mocht je onbeperkt piggies besteden. De truc was dus om 200 piggies bij elkaar te schrijven, en dan gratis shoppen. Het heeft me in een paar jaar tijd een leuke stapel camera’s en een hoop film opgeleverd.

Nu zijn de commerciële jongens bij Lomography tot de conclusie gekomen dat dit ze toch wel erg veel geld kostte, en hebben ze het hele systeem omgegooid. Vanaf eind deze maand is 30% korting op bestedingen boven de € 500,- het hoogst haalbare. Ik dacht het niet. Ik heb mijn laatste 260 piggies omgezet in nog één camera en een hele berg filmrolletjes, en koop mijn spullen voortaan wel elders. Als je niet gratis kan winkelen, is de Lomography-shop namelijk best prijzig.

Omdat ik inmiddels het schrijven van fotografiestukjes wel erg leuk ben gaan vinden, wil ik dat blijven doen. Maar dat kan dan net zo goed in eigen beheer. Hier dus. Gewoon in het Nederlands, zonder me druk te hoeven maken over of het in het maandthema past, of binnen de richtlijnen van de site. De ideeën borrelen al op.

Geef een reactie

