(un)focus

Het nadeel van een analoge compactcamera is dat je er bewust aan moet denken dat je je camera op de goede instelling zet. Je ziet namelijk niet door de zoeker of je het goed hebt gedaan. Het komt regelmatig voor dat ik een foto maak, en me dan realiseer dat ik de camera nog op de verkeerde focusstand of sluitertijd staat. Denk ik er snel genoeg aan, dan maak ik een nieuwe foto, met de goede instellingen. Het resultaat is een serie van duofoto’s: eentje onscherp, eentje scherp. Ik dacht er verder nooit zo bij na, maar bij het snuffelen door mijn fotoarchief kwam ik verschillende van dit soort paren tegen.

Geef een reactie

