Aanwinst: Kodak Brownie six-20 E

Kodak Brownie six-20 E

Hoewel ik geprobeerd heb me in te houden op de Fotografica fotobeurs in Nieuwegein, ben ik natuurlijk toch niet met lege handen thuis gekomen. Een van de aanwinsten is deze Kodak Brownie. Ik had al een model C, maar nu dus ook de E. Niet omdat ik de hele serie zo graag compleet wil hebben of zo, maar omdat ik het 620-spoeltje dat erin zat graag wilde hebben. Nu heb ik namelijk twee van die spoeltjes, en kan ik eindelijk eens mijn Kodak Duaflex uitproberen. Losse spoeltjes ben ik niet tegengekomen, en ach, het is een fraai boxje in uitstekende staat. Aan de verticale strepen is te zien dat hij tussen 1947 en 1953 is gemaakt.

Kodak Brownie six-20 E

Voor een box is hij nog redelijk geavanceerd. Met een uittrekschuifje trek je een extra lenselementje voor portretten voor de 100 mm lens, met een ander schuifje trek je een geelfilter te voorschijn. Hij heeft een B-setting, een sluiterbeveiliging, diafragma f11, en contactpunten voor een flitser.

Kodak Brownie six-20 E Kodak Brownie six-20 E Kodak Brownie six-20 E

Geef een reactie

