Serie: watertorens

Een van mijn langstlopende series bestaat uit watertorens. Ik houd van Nederlandse watertorens. Waar ze er elders op de wereld toch meestal vrij saai en degelijk uitzien, zijn Nederlandse watertorens heel lang paradepaardjes van de architectuur geweest. Frivole kasteeltorentjes, stijlvolle Art Deco torens, Amsterdamse school torens, torens op ranke pootjes, of juist stoer en massief, de variatie is eindeloos. Een dankbaar fotografieonderwerp dus. Ik probeer voor een fietstocht dan ook altijd even op te zoeken of er nog watertorens in de omgeving zijn. Dat valt overigens nog niet mee. Ik heb wel een boek waarin vrijwel alle watertorens van Nederland staan, maar daarin staat alleen de plaatsnaam, geen precies adres. Er komt soms nog aardig wat Googelen bij kijken voor ik een adres heb, en dan met Google Maps kan kijken waar dat ongeveer is in een dorp of stad. En dan zul je zien dat de route om wat voor reden dan ook toch wordt omgegooid en al het werk voor niet is geweest. Zo bekeken is het nog een wonder dat ik zo veel torens heb weten te verzamelen. Hier een best off.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Serie: watertorens

  1. Pingback: In het spoor van Hilla Becher | Praatjes bij plaatjes

Geef een reactie

