Oke dan, een plog

Ja, dat zat erin natuurlijk. Een plog van mijn grootse en meeslepende leven op 18 februari 2014. Het was een dag waarop nog minder gebeurde dan normaal.

Bammetje

De dag begon met een bammetje. Chorizo.

Doen of ik de krant lees

Toen deed ik of ik de krant las, maar was eigenlijk aan het kijken of ik mijn stadhuis nu al eens kon upgraden (nee).

luidruchtige merel

In de tuin zat een hele luidruchtige merel. Het is het vrijwel onzichtbare zwarte blobje in het midden.

zonsopgang

Kijk eens hoe fraai de zonsopgang boven het station was.

Fietsen

Aan de andere kant van de trein stond nog een fiets te wachten.

Vondelpark

Hopperdehop door het Vondelpark, waar het veel drukker was dan het hier lijkt. Hoe heb ik die 100 andere fietsers kunnen missen?

kantoor

Hier werk ik. Ziet er goed uit he? Tot je je realiseert dat mijn bureau achter dat tralieraampje van de kelder staat.

kraai

De kelder waar de helft van de tijd een stel vuilniscontainers voor geparkeerd staan welteverstaan. Ik kreeg wel weer bezoek van de kraai die altijd komt kijken of er nog wat te snaaien valt uit de container.

kraai

Snaaiderdesnaai.

bureau

Mijn uitzicht 8 uur per dag.

Sketchup

Gisteren werkte ik aan een boek over SkechUp, een 3D tekenprogramma. Het is hier bijna af.

mac

Daarna deed ik wat aan een boek over OS X voor senioren. Boeken over besturingsprogramma┬┤s vind ik altijd vrij saai.

koffie!

Tijd voor een bakkie dus! Nespresso natuurlijk, niet de vieze DE automaat ernaast.

keks

Niemand had zin om mee naar buiten te gaan in de lunchpauze, dus ben ik maar een boodschap voor de vakantie volgende week gaan doen. Hardkeks voor tijdens het wandelen.

zoen

Ik kwam nog een grappig gedichtje tegen, maar had dus niemand bij me om te zoenen.

3d printen

Na de lunch ging ik verder met een boek over 3D printers. Superleuk, ik wil ook zo┬┤n ding. Het boek is iets te dik, dus ik moest wat schrappen, dat is altijd leuk om te doen. Bij een vertaling dan, dan is er geen auteur die klaagt.

pauze

Net toen ik een e-boek wilde donloaden van de e-boekenbakker vond de computer dat het tijd was voor een pauze.

postkamer

Op naar de postkamer dan maar. Wat een avontuur.

fiets

Mijn fiets stond er nog om vijf uur.

station

En het station lag er ook nog.

trein

Daar is ie al hoor, en nog op tijd ook. Hij stopte alleen te vroeg, zodat ik toch nog moest doorlopen en een slechte plek had.

zonsondergang

Aan de andere kant was er alweer een zonsondergang. Een beetje een onscherpe, want vanaf een rijdende fiets genomen.

spekjes

Thuis waren er spekjes voor bij de boerenkool. Gelukkig heb ik afgelopen weekend het fornuis weer eens schoongebikt, anders had ik deze foto niet durven plaatsen.

buren

Ik ging bij de buren een filmpje kijken. Her, een leuke film over een man die verliefd wordt op zijn besturingssysteem. Dat was zowaar minder bizar dan het klinkt.

selfie

Thuis was de man des huizes al naar bed en bedacht ik dat ik helemaal geen mensen op de foto had gezet. Ik heb namelijk geen zin om mijn vrienden en collega’s de plog uit te gaan leggen en dan te vragen of ik foto’s van ze mag maken en die online gooien. Lui en gemakzuchtig, ik weet het. Dan maar een foto van mezelf. Het kostte wel een paar pogingen voor ik niet al te erg als een doodgeflitst konijn de lens in keek.

 

Geef een reactie

