Serie: kantoorraam

Het valt niet altijd mee om elke dag een foto te maken – zelfs met de hints van het 365-project. Een groot deel van mijn leven breng ik nu eenmaal door op mijn werk, achter een bureau. Mijn uitzicht zijn een computerscherm, een kantoortuin met donkerbruin en grijs meubilair (geen hipsterkantoor met modern design en ironische kitsch voor mij) en een handvol collega’s die heus niet lelijk, maar ook niet exceptioneel knap zijn. Niet de meest inspirerende plek om te fotograferen, want hoeveel foto’s kun je hebben van de inspirerende slogan op de  muur (ALWAYS LEARNING – in de volksmond afgekort tot always earning), het koffieapparaat, en het trappenhuis. Vandaar misschien dat ik inmiddels een aardige collectie foto’s de andere kant op heb, het raam uit. Het kelderraam op straatniveau, achter tralies, verschillende keren per week geblokkeerd door vuilcontainers. Er is eigenlijk niets bijzonders te zien: de stoep, wat auto’s, het hek van het park aan de overkant van de straat. Toch neem ik af en toe een foto, als er net wat opvallends langskomt, zoals een zwerfkat of een extra harde regenbui (ik stel geen hoge eisen). Zo spannend is mijn leven.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Serie: kantoorraam

  1. Pingback: Serie: Kantoortuin | Praatjes bij plaatjes

Geef een reactie

