Perfecte horizons

Horizon Perfect

Horizon Perfect vastgelegd met een Praktica MTL3 en Lomography CN 100.

Ik had al vaker verlekkerd langs foto’s gemaakt met deze camera gebladerd. Af en toe keek ik er verlekkerd naar in de webshop, maar ik vond hem met zijn ruim 400 euro steeds te duur. Tot hij op een dag flink was afgeprijsd, ik een extra kortingcode had, en een heleboel piggy point voor de lomoshop (toen die nog echt wat waard waren). Gratis camera!

Ajaccio, Corsica

Ajaccio, Corsica. Horizon Perfekt met Fuji Superia

En wat voor een. De Horizon Perfekt heeft zich snel in mijn top vijf van favoriete camera’s genesteld. Hij is dan ook supercool, met zijn draaiende lens en wulpse rondingen. Maar belangrijker nog is natuurlijk dat hij prachtige foto’s maakt. Met een keuze uit zes sluitertijden en evenzoveel diafragma’s heb je een grote vrijheid bij het instellen. De lens is van hoge kwaliteit, en levert een kamerbreed kraakhelder beeld op. Hooguit heb je af en toe last van wat rare lensreflecties als je bij heldere zonneschijn fotografeert.

Ajaccio, Corsica

De haven van Ajaccio, Corsica. Horizon Perfect met Fuji T64 Pro.

En je moet er natuurlijk op letten dat je hem niet per ongeluk op de trage stand hebt staan (zie de serie slow/fast). Al met al heb ik het er graag voor over om de ruim een halve kilo glas en metaal in mijn rugzak mee de bergen over te slepen.

Industrie

Duitse industrie, Horizon Perfekt met Kodak Ektar 100.

Mijn enige wens voor de Horizon zou een mooie cameratas zijn. Zo een met een klep voor de lens de je open kan klappen als je een foto wil maken. Zo los in de rugzak komt er wel erg snel stof en zand in, wat ik bij een goedkoop plastic prul niet zo erg vind, maar bij deze camera wel.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Perfecte horizons

  1. Pingback: Top 5 must have camera’s | Praatjes bij plaatjes

Geef een reactie

