Terugkerende plaatsen: Rijtuigenloods

Er zijn zo van die plaatsen die blijven terugkeren op mijn foto’s. Omdat ik er vaak kom, maar vooral omdat iets me aanspreekt in de plek. Een van die plaatsen is de Rijtuigenloods. Ik kom er elke dag twee keer langs op wel van en naar mijn werk, heb het ding honderden keren gezien, maar toch moet ik er foto’s van blijven maken. Het is de repeterende zigzagvorm die totaal onweerstaanbaar is. Dat het gebouw dichtbij huis is, en dus altijd bij de hand als ik weer eens een nieuwe camera of film nodig uit moet proberen helpt ook.

Laatst ben ik er ook eens in geweest, bij een open dag van de Wagenwerkplaats. Het viel een beetje tegen. Best aardig hoor, de enorme industieële hal met hier en daar een treinstel erin, maar het haalt het niet bij de buitenkant. Die baksteentjes, boograampjes, gestreepte deuren… Het is sterker dan mezelf.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

