Plog VII

Wat deed ik zoal op woensdag 20 augustus? Een beetje op de gok ploggen. Het lcd-scherm van mijn camera is kapot, dus het was een beetje lukraak fotograferen. De rest van de camera doet het gelukkig nog gewoon.

Het was een vrije dag, dus er waren afbakbroodjes.

afbakbroodjes

Een goed begin, want het was best een drukke dag. Soort van.

 

 

 

was

De nodige huishoudelijke klusjes zoals de was werden gedaan.
anthotype in de maak

Van de week had ik al papier klaargemaakt om anthotypes te maken, en die heb ik vandaag in de zon gelegd. Maar het was niet al te zonnig, dus er gebeurt nog niet al te veel. Ik laat ze nog maar een tijdje liggen (binnen, dat wel).

splitzer maken

Ik had op internet wat gave foto’s gezien, en die wilde ik ook gaan maken. Daarvoor had ik een driekwart splitzer nodig. Die is gelukkig heel makkelijk te maken.

splitzer

Zo ziet dat eruit.

moestuin

Daarna ging ik naar de volkstuin om een potje te wieden en te oogsten.

bieb

Volgende halte was de bieb. Paar boekjes weggebracht, paar nieuwe boekjes gehaald, je kent het wel.

verensmederij

Op de terugweg van de bieb maakte ik een detourtje om mijn foto’s met de splitzer te maken. Onder andere hier bij de Verensmederij.

drogende negatieven

Ik was natuurlijk heel benieuwd, dus thuis heb ik de foto’s meteen ontwikkeld. Je kunt aan de negatieven al zien dat ze supergaaf zijn geworden.

uien

Ik wilde ook de uien die al een tijdje op de studeerkamer lagen te drogen buiten een beetje van de loze schillen en zo ontdoen, maar toe ik halverwege was begon het te regenen. Nu liggen ze niet meer in de weg op de studeerkamer, maar in de keuken.

opengeschroefde muisDe rest van de dag was ik bezig met het schrijven van blogpostjes, scannen van foto’s en het ordenen van fotomappen. Nadat ik de muis had laten vallen haperde die nogal, maar het uit elkaar schoeven, er wat in prikken en hem weer in elkaar schroeven deed hij het weer als vanouds. Hoera!

 

Geef een reactie

