Plog VIII

 

 

 

Wat deed ik zoal op zaterdag 13 september 2014? Traditiegetrouw niet zo heel veel spannends. De dag begon zoals dat hoort, met koffie.

koffie

Terwijl de koffie doorliep scande ik snel een paar Polaroidfoto’s in. Want analoge fotografie is leuk, maar als het niet op de computer staat kun je er verder ook vrij weinig mee natuurlijk. Je ziet mooi dat mijn foto een rare vlek heeft waar hij niet helemaal goed tussen de rollers door is gekomen. En hij is overbelicht. Allemaal deel van de charme van Polaroid zullen we maar zeggen. Een feature, geen bug.

scansoftware

Met een kopje koffie erbij kon vervolgens de was worden opgevouwen. Moet ook gebeuren.was

Toen had ik wel een afbakbroodje verdiend inmiddels. broodje kaas

In de stad (waar ik mijn camera uiteraard vergeten was) deelde ze gratis muesli uit. Met nootjes. Ik eet eigenlijk nooit muesli, maar door die nootjes kom ik toch in de verleiding. En omdat het gratis was.gratis muesli

Dat was net buiten de bieb, waar ik wat nieuwe boeken haalde. Een uiterst verandwoorde mix van bona fide literatuur en ordinaire thriller.boeken

Toen was het tijd voor de tuin. Kijk eens hoe fraai de boerenkool er weer bijstaat. Dat wordt stamppot eten komende winter. moestuin

Kijk, mijn nieuwe camera heeft een hele stoere macrostand!oostindische kers

Ooooohhhhhh. Geen idee wat voor zaaddoos dit is trouwens. Hij is van een hele grote plant in de moestuin. Ik hoopte dat het iets spectacular moois, of tenminste eetbaars zou zijn, maar het blijkt dus gewoon onkruid te zijn. Met heel suffe gele bloemetjes, en mooie zaaddoosjes. Volgend jaar dus nog meer onkruid… Maar dan trek ik het er wel gewoon uit.zaaddoos

Na het tuinieren werd het tijd om de keuken weer eens schoon te maken. Kijk hem een blinken!blinkende keuken

En de rest van de dag ging op aan het breien van een hoesje voor de tablet. Dat duurde langer dan ik dacht. Maar hij is wel mooi geworden vind ik. Tikje krap, maar mooi.
tablethoesje

Geef een reactie

