Terug van weggeweest

Uitzicht over Busan. Holga 120 CFN met Lomography CN 800 film.

Volstrekt random foto van het uitzicht over de heuvels bij Busan, Zuid Korea. Holga 120 CFN met Lomography CN 800 film.

Het is een tijdje stil geweest hier. Dat heeft verschillende oorzaken. Zo heb ik het op het moment nogal druk op mijn werk, waardoor ik ’s avonds en in het weekend niet zo veel zin heb om weer achter de computer te kruipen om stukjes te gaan schrijven. Ik zit de hele dag al achter een beeldscherm dingen met tekst te doen. In drukke periodes doe ik in mijn vrije tijd dan liever wat anders.

Daarbij komt dat dit blog volgens de sitestatistiekjes niet bepaald een publiekstrekker is. Als je dit leest, ben je waarschijnlijk de enige vandaag. Nu schrijf ik dit blog weliswaar vooral voor mezelf, omdat ik het leuk vind om over camera’s en fotografie te schrijven. Maar toch, het is natuurlijk leuker als je een publiek hebt dan om zomaar wat in het luchtledige te praten. Het is een beetje als met mijn foto’s. Ik fotografeer omdat ik dat zelf leuk vind, maar als mensen de foto’s die ik upload op Lomography.com liken, geeft dat toch een lekker gevoel. Zo’n kuddedier ben ik dan wel.

Hoe dan ook, ik had dus de afgelopen tijd even niet zo’n zin om te bloggen. Na een paar weken pauze heb ik nu toch besloten weer te gaan schrijven. Veel of weinig bezoekers, ik vind het nu eenmaal leuk om stukjes bij mijn plaatjes te tikken. Ik heb nog even getwijfeld of ik het dan in het Engels zou gaan doen, om een groter potentieel publiek te hebben, maar nee. Ik houd het toch maar bij mijn moerstaal, dat schrijft fijner. Dan maar wat minder bezoekers. Laat het een mooie aansporing zijn om beter te gaan schrijven, waardoor ik me minder geneer om mijn stukjes op Twitter te gaan pluggen en zo meer bezoekers te trekken.

Ik ben er weer.

Geef een reactie

