Serie: kerst

Zo voor de feestdagen dacht ik een leuke compilatie te maken van kerstfoto’s. Maar wat blijkt? Ik heb niet zo veel kerstfoto’s. Ik ben met kerstmis blijkbaar altijd veel te druk met kletsen met mijn familie en met heel veel eten om veel foto’s te maken. Voor zover ik kerstfoto’s heb, bestaan die dan ook nog vaak uit vrij suffige plaatjes van ruggen om een tafel heen, of mensen die net oncharmant hun mond vol hebben of zo. In zwart-wit. Geen sprankelende kleurrijke kerstbomen met bergen cadeautjes eronder, geen ontroerende familieportretten, geen grappige kersttruien.

Toen ik daarom wat oude familiealbums doorbladerde om dan tenminste een leuke serie door de tij heen te maken, kwam ik erachter dat het blijkbaar een familiekwaal is. Verjaardagen zijn allemaal vastgelegd, en al mijn carnavalskostuums ooit ook. Eerste communie? Check. Bruiloften? Check. Vakanties, trouwdagen, diploma-uitreikingen: check, check en check. Maar Kerstmis ho maar.

Toch maar eens een camera gaan opzoeken om morgen wel een paar leuke plaatjes te schieten.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

