Aanwinst: Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Na maanden van enkel maar waardeloze suffe camera’s heb ik eindelijk weer eens een mooie vondst gedaan bij de kringloopwinkel. In de vitrine met oude camera’s viel mijn ook op een doosje met daarop Disc Camera. Nu heb ik als curiositeit als eens een disc camera gekocht (een Kodak), maar in feite zijn die dingen vrij nutteloos, omdat er een totaal obscure, niet meer te krijgen film in moet. Film die bovendien niet na te maken is, zoals met rapid of instamatic nog wel kan. Maar op deze doos stond ook nog het zinnetje “comes with two discs of film”. Kleine kans dat die er nog echt in zou zitten natuurlijk, maar even in de doos kijken kost ook niks. En zowaar! Er zat nog gewoon een doosje met twee films in! Sterker nog, in de camera zelf zat ook nog een filmpje.

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Het was weliswaar niet de op de doos beloofde Fuji-film, maar HEMA-film, maar dat mag de pret niet drukken. Integendeel, het is juist nog een kleine extra bron van verwondering: de HEMA heeft dus gewoon disc film in het assortiment gehad. Die HEMA. Het spul is dan wel bijna 30 jaar over de datum (1986), maar dat geeft niet.Disc film!

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Voor maar 1,50 alles bij elkaar, wat een topdeal. En dan te bedenken dat ik bijna niet eens had gekeken. Het kastje met camera’s bij de kringloop zit namelijk op slot, en meestal heb ik geen zin om een medewerker op te snorren voor de sleutel. Maar omdat er nu toevallig iemand stond te bespreken dat hij morgen terug zou komen om de hele boel op te kopen – nee, apart zetten hoefde niet, wie koopt dit spul nou – dacht ik toch maar even te checken of er niet toch iets tussen zat.Het leek meer een handelaar dan een liefhebber, dus al te schuldig voel ik me niet.

Fuji Disc Camera 50

Fuji Disc Camera 50

Nu heb ik dus film om de ze camera, de Fuji Disc Camera 50, uit te proberen, en om de Kodak ook te proberen, en nog een al bijna vol rolletje waarmee ik het ontwikkelen kan testen. Die schijfjes film moet ik namelijk eerst uit de plastic huls zien te kraken, en dan los in de ontwikkeltank gooien denk ik, want hij zal niet op de spoel passen. Van later zorg, voorlopig verheug ik me gewoon in mijn fijne vondst.

Een gedachte over “Aanwinst: Fuji Disc Camera 50

  1. Pingback: Camera: Fuji Disc Camera 50 | Praatjes bij plaatjes

Geef een reactie

