Serie: Kantoortuin

Na zeven jaar aan hetzelfde bureau te hebben gezeten, ben ik vorige week naar een nieuwe werkplek verhuisd. Werd ook wel tijd, want na een reorganisatie afgelopen jaar zat ik op mijn oude plek vaak alleen in een grote ruimte, met alle collega’s met wie ik nu samenwerk uit het zicht aan de andere kant van de kelder. Er moest dus wat worden geschoven, want nog wat andere mensen met nieuwe functies zaten ook niet meer op een logische plek.

Het maakt niet zo heel veel uit verder. In plaats van naast een raam aan de voorkant van het pand, zit ik nu aan een raam aan de achterkant van het pand. Pluspunt: weer collega’s onder handbereik, niet alleen makkelijk, maar ook een stuk gezelliger. Minpunt: een van die collega’s houdt van een koele ruimte, terwijl ik het liever wat warmer heb. Maar daar komen we wel uit: zij een dunnere trui aan, ik een dikkere, en de rest van de collega’s is blij dat ik af en toe de verwarming open draai. Nog een minpuntje: het uitzicht op de achtertuin is saaier. Op af en toe een mus na gebeurt er helemaal niets. Aan de voorkant had ik nog zicht op wat verkeer, verdwaalde toeristen, af en toe een kat of kraai, en zelfs een keer een fotoshoot. Maar goed, je hebt het nu eenmaal niet altijd voor het uitzoeken, en ik ben allang blij dat ik uberhaupt aan een raam zit.

Ter nagedachtenis aan mijn oude plek daarom hier een collectie foto’s van mijn uitzicht. Niet uit mijn raam dit keer, maar de kantoortuin in. Daar is werkelijk niets interessants te zien, maar desalniettemin heb ik er een hele serie foto’s van, vooral pinholefoto’s. Waar het voor de meeste van mijn camera´s aan de donkere kant is in de kelder, kun je een zelfgeknutselde pinhole lekker lang open laten staan. Door het lage standpunt van op mijn bureau krijg je soms toch nog een interessant plaatje.

En nu op naar de serie van de nieuwe werkplek!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

