Terugkerende plaatsen: het Eemhuis

Een van de meer recente terugkerende plaatsen in mijn fotoarchief is het Eemhuis. Nou ja, relatief dan, want dit gebouw met daarin de plaatselijke bibliotheek en de Kunsthal KAdE staat er inmiddels ook al weer een jaar of twee. De officiële opening was dan wel pas afgelopen zomer, in 2014, het staat er inmiddels al weer een tijdje langer. Toen de meeste bouwschuttingen eenmaal weg waren was al snel duidelijk dat dit een terugkerende plaats zou worden. De combinatie van strakke repeterende vormen, en frivole bolletjes op de gevel zijn voor mij onweerstaanbaar. Ik heb het Eemhuis het afgelopen jaar dan ook vanuit allerlei hoeken vastgelegd. Inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met de gewone rechttoe-rechtaan foto’s (al ontdek ik toch nog steeds nieuwe standpunten), dus de uitdaging wordt groter om nog een originele foto te maken. Maar met elke camera of film kom ik toch wel weer een keertje bij het Eemhuis langs.

Met een beetje creativiteit moet er ook nog wel wat leuks te maken zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nauwelijks polaroids van dit gebouw, en die repeterende patronen lenen zich natuurlijk ook uitstekend voor fijne minimalistische plaatjes.En dan heb ik nog niet eens foto’s van de binnekant, die ook prachtig is, met dezelfde mooie bolletjes tegen het plafond. Terwijl ik erover nadenk krijg ik alweer meteen ideeën, en zin om er even langs te fietsen.

Ik ben nog niet klaar met het Eemhuis.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

