Plog XVI

Wat voerde ik zoal uit op zondag 21 juni?

Nou, niet bijster veel. Na een stukje hardcore uitslapen was er koffie.

Koffie

Het was vrij hardnekkig kloteweer, niet bijster geschikt om naar buiten te gaan. Man des Huizes was net terug van vakantie en had de computer geclaimd.
Lief

Er zat dus niks anders op dat een beetje creatief te gaan fröbelen. Ik maakte handgebonden fotoboekje met een Japanse stab binding af. De onderste van deze drie om precies te zijn.
Drie boekjes met stab binding

Daarna dacht ik eens te gaan experimenteren met natuurlijke verfstoffen.Omdat het kan. Na een uitgebreide tien minuten research begon ik met rode papavers, die in kokend water een prachtig rode kleurstof afgeven.
papavers

Ik dompelde er een paar velletjes papier in, en een lapje katoen. Daar spoelde het grotendeels weer uit, en het resultaat was een zachtroze lapje en velletjes.

Gekleurd papier

Die gele kwamen van kurkuma, dat een stuk beter pakte. Ook het lapje werd prachtig knalgeel.
Kurkuma-geel katoen

Ik liet ook een paar lapjes in de kleurstoffen staan inweken, in de hoop dat een langer verfblad een donkerdere kleur zou geven.Inwekende stofjes

Het is snel beschreven, maar ik ben er toch het grootste deel van de dag mee bezig geweest.

’s Avonds waren er peultjes uit eigen tuin.Peultjes

Geef een reactie

