Shoot Forever

De zon schijnt op Corsica

Sfeervol Corsica, vastgelegd met de Diana Mini en Lomography X-Pro Slide 200 film.

Ik heb het geloof ik al eens eerder gehad over de geweldige productverpakkingen van Lomography.com. Bij de camera’s die je koopt zit ook altijd een boekje, een veredelde handleiding met vooral heel veel voorbeeldfoto’s. Het boekje refereert in zijn ontwerp bijna altijd wel op de een of andere manier aan de camera. Een van de mooiste voorbeelden hiervan is wel het boekje Shoot Forever dat ik kreeg bij mijn Diana Mini. Mijn bibliofielenhart ging er in elk geval wel sneller van kloppen, zo’n geweldig, speels ontwerp is het.

De Diana Mini kan foto’s maken in twee formaten: vierkant (36 per rolletje) en half-frame (72 per rolletje). De ontwerper van het boekje heeft het gespiegeld in het creatief gebonden boek, dat uit twee helften bestaat. Er is een vierkant deel, vol vierkante foto’s, en een kleiner, rechthoekig deel, vol half-framefoto’s. De twee boekjes zitten met de achterflappen aan elkaar vast, en je kunt ze uitvouwen tot een groter rechthoekig boekje (met twee ruggen), of het omklappen tot ze met de ruggen tegen elkaar liggen en één doorlopend boekje, met verschillende formaten pagina’s vormen.

Ik vind het geweldig bedacht, al zou ik niet weten door wie. Aan een colofon doet het boekje verder niet. Op wat basistips over fotograferen met de Diana Mini en wat inspirerende ‘missies’ staat er sowieso vrij weinig tekst in. De koppen sluiten dan wel weer mooi aan bij het blokkige lettertype van het logo van de Mini, dat is dan weer een mooi detail. Verder is het vooral gevuld met foto’s, lekker lo-fi en gruizig, zoals Diana Mini-foto’s nu eenmaal zijn. Zoals altijd is er weer veel aandacht besteed aan een goeie plaatsing van de foto’s, zodat per spread mooie tweeluiken ontstaan. Een heerlijk boekje.

Shoot Forever
Lomography.com
geen jaar/isbn

Geef een reactie

