Rondje web: Instagram

Muurhuizen met Polaroid 640 en Impossible PX Silver Shade film.

Mijn succesvolste Instagram-post tot nu toe. Polaroid 640 en Impossible PX Silver Shade film.

Smartphoneloos als ik ban, ben ik erg blij dat ik dankzij mijn tablet toch op Instagram kan. Ik post zelf niet zo heel veel foto’s, om de paar dagen eens eentje, als ik eraan denk. Daarmee heb ik op wonderbaarlijke wijze toch al zo’n 70 followers verzameld, van wie ik er maar een paar persoonlijk ken. Een schijntje vergeleken bij de duizenden followers die bekendere instagrammers hebben, maar ik vind het toch leuk.

Waar ik Instagram eigenlijk voor gebruik is het volgen van andere fotografen. Daarbij doe ik niet moeilijk over het medium: digitaal, analoog, professioneel, amateur, als het maar mooie foto’s zijn. Er worden een hoop fraaie dingen gemaakt, waar ik soms jaloers op ben, die me regelmatig inspireren voor mijn eigen fotografie, maar die ik vooral gewoon erg mooi vind om te zien.

Dit zijn een paar van mijn favoriete instagrammers:

  • Solargrafia
    Een Spaanse maker van waanzinnige solargraphs waar ik alleen maar van kan dromen.
  • Vnthota
    Een Hongkongse fotograaf die uitblinkt in bijna abstracte foto’s van eindeloze woonblokken, details van nieuwbouw, en af en toe een mooie zonsondergang in de haven. Het klinkt wat droog, maar ik vind dat er veel liefde voor zijn (nieuwe) stad uit zijn foto’s spreekt.
  • Filmcamerajoy
    Analoge foto’s van iemand die daadwerkelijk kan fotograferen (ik doe maar wat). Het valt me op dat een Mayima ook wel echt mooiere foto’s maakt dan mijn rommelmarktreflexen. Maar misschien ligt dat ook wel aan talent, of gebrek daaraan. Hoe dan ook mooie, sfeervolle foto’s.
  • Wrightkitchen
    Foorfotografie. Met name de zogenaamde foodgradients – etenswaren/ingrediënten geordend op kleur vind ik onweerstaanbaar.
  • Mihanelanoroc
    Fotografe die de wereld rondreist en voor haar Atlas of Beauty project overal vrouwen fotografeert. Mooie portretten van mensen die ze over de hele wereld op straat tegenkomt en mag fotograferen.
  • Jimrichardsonng
    Klassieke National Geographic plaatjes van Jim Richardson, een National Geographic fotograaf. Vooral zijn landschapsfoto´s zijn prachtig.
Geef een reactie

