Serie: bloemen in zwart-wit

In de loop der jaren heb ik heel wat bloemen op de foto gezet. Wie niet? Het is een dankbaar onderwerp tenslotte: bloemen zijn mooi, kleurrijk en zitten ook nog eens lekker stil als je ze op de foto wil zetten. Kom daar maar eens om bij huisdier of familielid. Velden vol wilde bloemen, of juist een close-up van een enkel fraai exemplaar, het staat garant voor een lekker kleurrijk plaatje.
Toch kom ik in mijn fotocollectie ook een een aardige serie met bloemen in zwart-wit tegen. En die zijn nog best aardig ook, al zeg ik het zelf. Als je de kleur weglaat, valt er nog genoeg te genieten van bloemen. De vorm wordt belangrijker, en je ziet soms juist de wat subtielere patronen op de blaadjes duidelijker naar voren komen. Vooral de macro’s en close-ups in zwart-wit werken verrassend goed vind ik.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

Geef een reactie

