Terugkerende plaatsen: kantoor

Over twee weken verhuist mijn werk naar een nieuw kantoor. Van een monumentaal pand in het centrum van Amsterdam gaan we naar een suffe kantoorflat naast station Sloterdijk. Nogal een overgang, maar ja, een stuk goedkoper. Binnenkort zit ik dan in een grote kantoortuin met veel meer mensen op een veel kleiner kluitje, verder van de koffie af en met uitzicht op de A10. Nou ja, dat uitzicht zou ik hebben als ik een plaats aan het raam zou hebben, wat niet het geval is.

Nou is er op het oude pand ook heus wel wat aan te merken – alle vloeren en muren zijn hopeloos scheef, het zit vol trappen en trapjes zonder lift of rolstoelhelling, het is ’s zomers bloedheet en ’s winters nogal koud in de kelder waar ik zit… Maar dat zijn allemaal maar kleinigheden die ruim gecompenseerd worden door de tuin vol gezellige merels, roodborstjes en winterkoninkjes waar ik op uitkijk, en door de fantastische locatie pal aan het Vondelpark. Die locatie is jarenlang in elke vacature expliciet genoemd als pluspunt voor de baan, maar dat zal nu niet meer gebeuren. “Goed bereikbaar”, ja, dat wel.

Ter nagedachtenis aan het pand waar ik de afgelopen negen jaar een groot deel van mijn tijd heb doorgebracht is hier een serie foto’s die ik in de loop der jaren van het pand heb gemaakt. Soms omdat ik een nieuwe camera aan het uittesten was, soms om mijn vrijdagmiddagborrelende collega’s vast te leggen, en soms zomaar, omdat ik de behoefte had een foto te maken, en ik nu eenmaal hier was.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

