Terugkerende plaatsen: Filmmuseum Vondelpark

Een paar weken geleden had ik het over de aanstaande verhuizing van mijn werk. Die verhuizing is inmiddels achter de rug, en het is precies zo erg als verwacht: veel mensen in een grote open ruimte, geen geruststellende muur achter me, en een galmense kantine waarin je nauwelijks een gesprek kunt voeren. Mijn uitzicht is de Hemwegcentrale, een handvol lelijke kantoorgebouwen, en een asfaltfabriek. En collega’s, veel collega’s, die bellen, praten en vooral erg aanwezig zijn. Prullenbakken passen niet in het ontwerpconcept (echt), en van Nespresso zijn we overgegaan op Douwe Egberts concentraat.

Allemaal dingen waar ik op den duur wel aan zal wennen hoor (hardop klagend en wel), ik ben allang blij dat ik überhaupt nog een baan heb. Wat wel echt heel jammer is, is het gebrek aan buitenruimte. We zitten op de zevende verdieping, dus dat is al een iets grotere drempel om even naar buiten te gaan voor een frisse neus. Daal je dan af naar buiten, dan sta je in een kantorenpark aan de A10. Intens suf, en ook niet heel fris.

Ter nagedachtenis dus aan wat eens was, hier een serie plaatjes die ik in de loop der jaren onder andere tijdens lunchwandelingen heb gemaakt van het FIlmmuseum (tegenwoordig geen museum meer, maar Vondelpaviljoen, kantoor van de Avro; het café onderin is veranderd in een ontzettende ballentent, om maar even aan te geven dat het in het Vondelpark ook niet alles rozengeur en maneschijn is).

Misschien moet ik op Sloterdijk dan ook maar eens een fotoexcursie gaan maken, kan ik me op die manier de omgeving wat meer eigen maken. Zodat ik als ik bij de volgende reorganisatie wel eruit vlieg ook weer baal dat ik van een vertrouwde locatie weg moet.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

