Serie: het bord op Dara

Jarenlang heb ik gedacht dat mijn stammuseum Kade zich niet alleen in zijn tentoonstellingen, maar ook via een groot bord op het dak van een nabijgelegen restaurant (Dara: lekker eten, wel een beetje een galmbak als het druk is). Al dan niet cryptische slogans die soms wel, soms niet aansloten op de tentoonstelling in Kade van dat moment. Maar nee, nu ik wat achtergrondinformatie zoek voor dit stukje, bleek het een kunstwerk van Kevin van Braak te zijn, dat door Dara en de eigenaar van het pand Schipper Bosch als cadeau voor de stad was bedoeld. Het bord wordt daardoor nog sympatieker dan ik het al vond.

Ik vond het altijd leuk om te zien dat er weer een nieuwe kreet op stond, en probeerde er dan ook een foto van te maken voor hij weer vervangen was. Ik was dan ook reuze teleurgesteld dat het bord op een gegeven moment weer verdween. Nu ik er meer informatie over probeer te vinden, zie ik wel dat het vanaf het begin als tijdelijk kunstwerk bedoeld was, maar ik vind het toch jammer. Het bleek dat er geen vergunning voor was, en toen een omwonende bezwaar maakte, moest het weg. Ik was net zo lekker op weg naar een leuke serie, die in de verte wel wat weg had van mijn Laser 3.14-serie. Helaas heb ik ook wat kreten met nogal experimentele rolletjes en camera’s proberen te fotograferen, die dan mislukten, waardoor ik ze niet allemaal heb weten te vangen. En op een dag was het bord dus gewoon weg. Toch is het een aardig mini-serietje geworden.

Ik blijf intussen hopen dat het bord nog eens terug komt.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

