Serie: Droste-instants

pola

Het leuke van instantfoto’s is natuurlijk dat je (vrijwel) meteen een afdruk hebt. Daar kun je leuke dingen mee doen. Zo kan je er opnieuw een foto van maken, voor een gezellig Droste-effect. Een populaire manier van instant-gebruik, maar het geeft dan ook altijd een leuk effect. Zo maakte ik een serie foto’s op dezelfde plekken als waar ik een aantal Polaroid-foto’s maakte. Ik ben zelf erg tevreden met het contrast tussen de scherpe afdruk en de onscherpe identieke achtergrond. Een kinderhand is snel gevuld.

Mooier zou natuurlijk zijn om nog meer lagen te maken, door een Polaroid-foto te fotograferen met een Polaroid-camera, en daar dan weer een foto van te maken. Alleen zijn mijn armen te kort om de foto dan scherp in beeld te krijgen. Misschien dat het met de Diana F+ Instant Back wel lukt, die kan volgens mij net wat dichterbij. Puntje voor een volgende keer.

Geef een reactie

