Echo: Vuist

Ik kwam weer eens een fijne echo tegen in mijn fotoarchief. Ik was op zoek naar heel wat anders en kwam deze foto uit 2012 tegen. Oja, toen stond dat kunstwerk in de vijver naast waar toen nog Kade zat.

Vuist naast wat toen nog Kade was. Diana Mini met Hema 200

Vuist naast wat toen nog Kade was. Diana Mini met Hema 200

Ik keer ernaar, peinsde wat over of de foto aan mijn doel voldeed (nee), en opeens viel er een kwartje: ik ken die vuist in een andere context. Vijf minuten zoeken later wist zag ik het bevestigd. Het was dezelfde vuist die ik in 2014 fotografeerde, aan de achterkant van een loods in de Nieuwe Stad.

De afgedankte vuist. Gevabox met Lomography CN 400.

De afgedankte vuist. Gevabox met Lomography CN 400.

Zo vergaat het dus de tijdelijke kunst.

Geïntrigeerd daar het beeld en zijn verhuizing probeerde ik er meer over te weten komen. Dat viel nog niet mee. Googelen op diverse combinaties van kunst, vuist, vijver, Smallepad, hand etc leverden helemaal niets op. Googelen op mijn foto, in de hoop andere foto’s van hetzelfde kunstwerk te vinden mislukte ook (het zoekresultaat: “Beste gok voor deze foto: Photograph” Ojajoh?). Ik ben zelfs nog even bij Kade wezen vragen of ze me iets over de vuist konden vertellen, maar daar wisten ze me ook niet meer te vertellen dan dat hij richting Nieuwe Stad was verhuisd.

Ja en daar hield het een beetje op. De vuist staat er inmiddels niet meer, en informatie is niet te vinden. Jammer hoor, ik vond het wel wat hebben, die vuist in de vijver, jammer dat hij weg is.

Edit: the plot thickens. Nu ik nog eens naar die foto’s zit te staren valt me opeens op dat het helemaal niet dezelfde vuisten zijn! Die in de vijver is een rechterhand, die tegen de muur en linker. Nou ja zeg, er zijn er dus twee. Waren. Maar waar zouden ze gebleven zijn? Wie het weet mag het zeggen.

Geef een reactie

