Serie: blon

Ondanks dat het luchtballonseizoen al weer een tijdje bezig is, heb ik er al een tijdje geen over zien komen. Dat is wel eens anders. Hier in de buurt zitten verschillende bedrijfjes die ballonvluchten aanbieden, en er zijn dan ook weken dat er zowat elke avond wel een paar ballonnen over kwamen. Je hoort ze aankomen, want van een afstand ziet het er wel heel vredig en stil uit, zo’n ballon, maar de enorme gasbrander die er onder hangt hoor je toch goed. Soms vliegen ze laag genoeg om naar de mensen te zwaaien, meestal zijn ze hoger.

Toch vind ik het altijd wel leuk om ze te zien, het heeft iets feestelijks.Het heeft ook wel iets tijdloos. Het roept bij mij al snel beelden op van ouderwetse ontdekkingsreizigers, al valt het geloof ik wel mee hoeveel ontdekkingsreizen er nu echt met een ballon zijn gemaakt. Daarvoor is het dan weer net een te onbetrouwbaar vervoermiddel.

Hoe dan ook, ik mag graag foto’s van luchtballonnen maken. Als ik toevallig een camera bij de hand heb als er eentje over komt, maak ik vaak ook wel een foto. Een grote kleurige ballon tegen een strakblauwe lucht, het is een mooi plaatje.

Zelf heb ik ook eens een ballonvlucht gemaakt, en het was precies zo leuk als ik dacht. Je staat weliswaar met zo’n twintig mensen samengepakt in dat mandje, maar het uitzicht is fantastisch.

Geef een reactie

