Locatie: Atomium

Atomium. Minolta AF-C met Ilford Pan F+ 50.

Atomium. Minolta AF-C met Ilford Pan F+ 50.

Afgelopen maand waren de Man en ik een rondje België aan het fietsen. Behalve topattracties als het geografisch middelpunt van België, oude scheepsliften en obscure musea deden we ook eindelijk in Brussel het Atomium aan. Ik zeg eindelijk, want het Atomium staat al heel lang op mijn verlanglijstje van te bezoeken attracties. Ooit heb ik het vanuit een bus eens gezien, maar ik wilde er heel graag eens echt heen.

Het kostte wat moeite, dat wel. Op de fiets dwars door een drukke stad waar je niet bekend bent is altijd een beetje een uitdaging. Het leek makkelijk genoeg. Het is een behoorlijk groot ding, dus we zagen het al van ver boven de stad uitsteken. Toen we dichterbij kwamen verdween het echter achter de gebouwen, en was het wat heen en weer zoeken tot we de goede weg te pakken hadden. Maar het was het waard, want het is een fantastisch gebouw.

Omdat we de fietsen met bepakking niet onbeheerd achter wilden laten op een nogal druk toeristisch punt zijn we er niet in geweest. Maar alleen de buitenkant bekijken was ook al fijn. Laten we wel wezen, het hoofddoel was natuurlijk om stoere foto’s van het Atomium te maken.

Alle camera’s die ik bij me had werden in slag gebracht, om een zo groot mogelijke variëteit van foto’s te maken. Ten slotte is de kans groot dat ik daar nooit meer kom. Ik had hoge verwachtingen van de Lomography Purple film in de Holga, maar helaas: bij het ontwikkelen ging iets fout, en het hele rolletje was blanco. Jammer, want ik had een halve rol vol geschoten. Wat doe je eraan?
Gelukkig had ik meer camera’s bij me. Zoals wel vaker heb ik achteraf spijt dat ik niet meer foto’s heb gemaakt, maar goed. Wat ik wel heb is mooi.

Geef een reactie

